sigur.info-internet mai sigur pentru copii

luni, mai 21, 2007

Activitati

  • activitatea 1. Prezentarea proiectului in comunitate. 
    Echipa si coordonatorul acesteia vor pregăti un material pe suport electronic, o prezentare power-point care sa ilustreze tipul proiectului, finanţatorul, scopul proiectului si rezultatele aşteptate. Vor fi prezentate activităţile lunare, cadrele didactice responsabile, rolul si responsabilităţile fiecăruia, implicarea copiilor, părinţilor, comunităţii locale in buna desfăşurare a proiectului. Acest power point va fi prezentat in fata unei audiente formata din elevii scolii, părinţii acestora, cadre didactice, reprezentanţi ai autorităţilor locale si ai altor scoli.In vederea participării la aceasta activitate elevii si cadrele didactice vor realiza invitaţii personalizate 
    activitatea 2. Constituirea cercurilor de istorie si geografie in şcoala. 
    O alta activitate a primei luni este constituirea cercurilor de istorie si geografie. La avizier se va afişa lista elevilor înscrişi, cadrele didactice responsabile si datele primelor întâlniri. Împreuna cu elevii se va adapta un spaţiu de învăţare, in funcţie de dorinţele lor. Se vor alege numele si siglele celor doua cercuri. Totodată se va stabili programul activităţilor, desfăşurarea si frecventa acestora
    activitatea 3. Cercul de istorie. 
    Scopul înfiinţării acestui cerc este de a dezvolta cunoştinţele elevilor despre istoria poporului roman, de a dezvolta elevilor deprinderi de învăţare eficientă, cercetare şi muncă în echipă. Activităţile vor fi concepute împreună cu elevii, aceştia vor beneficia de computere, materiale didactice, reviste. Pe parcursul celor 8 luni de pregătire elevii îşi vor împărţi sarcinile in funcţie de abilităţile si competentele fiecăruia; vor căuta informaţii si imagini pe internet, vor alcătui pps, planşe.Elevii vor studia domnitori, activităţile si ctitoriile acestora, cetăţile de scaun, stilurile arhitecturale. Toate materialele adunate sau lucrate vor fi introduse in portofoliul cercului de istorie si in revista cercului. Copiii îşi vor întocmi propriile interviuri pentru colegii lor referitoare la atmosfera si modul de lucru. Rolul profesorului este de a dirija si îndruma activitatea elevilor. Elevii vor învăţa sa respecte trecutul poporului nostru si valorile lui. Pr 
    activitatea 4. Cercul de geografie. 
    In cadrul cercului, elevii vor studia elemente geografice din nord-estul si vestul tarii cu referire la formele de relief, vegetaţia, rezervaţiile naturale, animalele, ape, economia, industria, modul de viata in acea parte a tarii. Activităţile vor fi concepute împreuna cu elevii, aceştia vor beneficia de computere, materiale didactice, reviste. Pe parcursul celor 8 luni de pregătire elevii îşi vor împărţi sarcinile in funcţie de abilităţile si competentele fiecăruia; vor căuta informaţii si imagini pe internet, vor alcătui pps, planşe. Astfel ii ajutam pe elevi sa înveţe cu un scop si pentru atingerea unui obiectiv precis. Toate materialele adunate sau lucrate vor fi introduse in portofoliul cercului de istorie si in revista cercului. Copiii îşi vor întocmi propriile interviuri pentru colegii lor referitoare la atmosfera si modul de lucru. Rolul profesorului este de a dirija si îndruma activitatea elevilor. 
    activitatea 5. Concurs de cultura generala Cine ştie....vizitează… 
    In vederea selecţiei celor 90 de elevi pentru participarea la cele doua activităţi de învăţare topica, cadrele didactice vor organiza un concurs pe teme istorice si geografice. Vor stabili data concursului, locul de desfăşurare, materialul bibliografic, condiţiile de participare, regulamentul concursului. Toate aceste detalii vor fi postate la avizier, pentru a fi cunoscute de elevii interesaţi. Se vor întocmi întrebările grila pentru concurs, respectând vârsta elevilor înscrişi. In urma desfăşurării concursului vor fi selecţionaţi 90 de elevi care vor alcătui grupurile pentru excursii. 
    activitatea 6. Harta traseului excursiei zona Moldovei. 
    Elevii selecţionaţi se vor întâlni pentru a stabili traseul excursiei in nordul Moldovei. Pe o foaie de poliester se va desena conturul hărţii Romaniei. Se va marca traseul Arad – Cluj – Vatra Dornei – Suceava – Neamt – Cheile Bicazului – Sighisoara – Arad. Elevii vor marca formele de relief, apele, traseul autocarului. Pe o alta foaie de poliester se va trasa conturul nordului Moldovei, marcându-se mănăstirile, cetăţile de scaun, rezervaţiile naturale. Se vor utiliza imagini, cărţi poştale si alte materiale pregătite in cadrul cercurilor. Produsele realizate de elevi vor fi afişate in locul special amenajat pentru proiect. Pe parcursul desfăşurării activităţii profesorii vor observa comportamentul elevilor, munca in echipa, cooperarea si colaborarea dintre ei. 
    activitatea 7. Excursie „Moldova – trecut şi prezent”. 
    Elevii selectaţi pe criteriul cunoştinţelor şi a implicării în activităţile anterioare vor participa la acesta excursie. Excursia se va realiza pe parcursul a patru zile pe urmatorul traseul Arad – Oradea – Cluj – Bistrita – Vatra Dornei – Suceava – Tg. Neamt – Cheile Bicazului – Sighisoara - Arad. Pe acest traseu se vor vizita următoarele: Grădina Botanică Cluj, staţiunea Vatra Dornei, Cetatea de Scaun Suceava, Mănăstirile Moldoviţa, Sucevita, Putna, Voroneţ, Gura Humorului, Cetatea şi Mănăstirea Neamţ, Mănăstirea Agapia, Văratic, Cheile Bicazului, Lacul Roşu, Rezervaţia de Zimbri, Casa Memorială Ion Creangă, Cetatea Sighişoara. Grupul de elevi va fi organizat pe echipe, fiecare echipă având responsabilităţi clare de studiu şi consemnând datele aflate in carneţelul de notiţe, pe baza indiciilor primite în fişa elaborată de profesori responsabili de activităţi. Un grup de elevi se va ocupa de fotografierea şi filmarea locurilor vizitate. La î 
    activitatea 8. Portofoliul excursiei „Moldova – trecut şi prezent”. 
    Materiale culese pe parcursul excursiei vor fi prelucrate de elevi şi cadrele didactice realizându-se un portofoliu, care cuprinde un film didactic, un fotocolaj cu fotografii, PPT cu locuri vizitate şi legenda lor, jurnalul excursiei, compuneri şi eseuri pe teme de istorie, geografie şi biologie. Aceste materiale vor fi prezentate de elevii participanţi la excursie, colegilor lor, celorlalte cadre didactice şi părinţilor. Aceste materiale vor fi utilizate în viitor pentru alte generaţii de elevi în predarea acestor discipline – Istoria Românilor, Geografia României şi Biologie. 
    activitatea 9. Traseul excursiei „Hunedoara – trecut şi prezent ”. 
    Elevii vor realiza pe harta de polistiren traseul excursiei, menţionând obiectivele vizitate. Vor identifica, simboluri pentru obiectivele istorice de pe traseu şi altele decât cele vizitate, vor identifica imagini din diverse surse (cărţi poştale, reviste, internet), fiecare punct identificat cu simbolul creat fiind susţinut de imagine. Se va realiza un scurt material despre obiectivele vizitate. Macheta excursiei, realizată de elevi va fi expusă în spaţiul şcolii. Se vor forma echipele de studiu şi se vor stabili sarcinile acestora pe parcursul excursiei 
    activitatea 10. Excursie „Hunedoara – trecut şi prezent ”. 
    Elevii selectaţi pentru această excursie vor avea ocazia să viziteze Castelul Huniazilor din Hunedoara, Gradina Botanică din Simeria şi Cetatea Devei, Muzeul de istorie din Deva. Grupul de elevi va fi organizat pe echipe, fiecare echipă având responsabilităţi clare de studiu şi consemnând datele aflate in carneţelul de notiţe, pe baza indiciilor primite în fişa elaborată de profesori responsabili de activităţi. Un grup de elevi se vor ocupa de fotografierea şi filmarea locurilor vizitate. La întoarcerea din excursie, elevii vor realiza materiale pentru revista iniţiată, prezentând şi colegilor locurile vizitate şi învăţate despre această parte a ţării. Pe parcursul derulării excursiei elevii vor aplica ceea ce au învăţat la cele doua cercuri de istorie si geografie. Elevii vor nota in jurnalul excursiei ceea ce ii impresionează, ceea ce le place sau nu le place, ceea ce este interesant sau emoţionant, curiozităţi din natura, impresii. 
    activitatea 11. Portofoliul excursiei „Hunedoara – trecut şi prezent ”. 
    Materiale culese pe parcursul excursiei vor fi prelucrate de elevi şi cadrele didactice realizându-se un portofoliu, care cuprinde un film didactic, un fotocolaj cu fotografii, PPT cu locuri vizitate şi legenda lor, jurnalul excursiei, compuneri şi eseuri pe teme de istorie, geografie şi biologie. Aceste materiale vor fi prezentate de elevi participanţi la excursie, colegilor lor, celorlalte cadre didactice şi părinţilor. Aceste materiale vor fi utilizate în viitor pentru alte generaţii de elevi în predare acestor discipline – Istoria Românilor, Geografia României şi Biologie. 
    activitatea 12. Aşa a fost………… 
    Materialele realizate de elevi atât în cadrul cercurilor, cât şi în activităţile de realizare a excursiei vor fi prezentate de aceştia colegilor, părinţilor şi reprezentanţilor comunităţii, şcolilor din zonă. În cadrul acestei activităţi se va realiza o discuţie cu părinţi, cadre didactice din şcoală şi alte şcoli din zonă despre importanţa desfăşurării de activităţi interdisciplinare şi de învăţare topică care să includă tehnici de muncă în echipă pentru formarea elevilor. Se va evidenţia importanţa caracterul intuitiv al învăţării la elevii de aceasta vârsta. La această activitate vor participa şi reprezentanţi ai ISJ Arad, CCD Arad şi a mass-mediei locale.