sigur.info-internet mai sigur pentru copii

sâmbătă, mai 19, 2007

Obiective

CĂLĂTORIE ÎN LUMEA CUNOAŞTERII

Îmbunătăţirea cunoştinţelor elevilor din clasele IV-VIII despre istoria si geografia României prin stimularea motivaţiei pentru învăţare în activităţi de învăţare topica de tip non-formal.
Acest proiect încurajează participarea elevilor în procesul de învăţare şi sprijină copiii dezavantajaţi. Scopul acestui proiect este ca elevul sa înveţe cu plăcere, fiecare in felul si ritmul lui. Excursia inclusa in acest proiect este instrumentul care ii ajuta pe elevi sa-si îmbunătăţească cunoştinţele istorice, geografice, culturale. Acest proiect ii ajuta sa-si formeze o imagine de ansamblu asupra nordului Moldovei si a zonei Hunedoara, din toate punctele de vedere: istoric, geografic, cultural, religios, artistic, mod de viata.
Rezultatele vizate prin acest proiect se refera atât la îmbunătăţirea si extinderea cunoştinţelor elevilor in mai multe domenii, cat si rezultate vizibile in comportament, atitudine, independenta si autonomie personala. De asemenea, fiecărui elev i se va distribui o sarcina făcându-l astfel responsabil pentru propria învăţare.
Consideram ca implementarea acestui proiect va avea impact atat pe parcursul derularii lui, cat si dupa finalizarea acestuia. Proiectul va avea un impact asupra elevilor implicati, a profesorilor implicati, a parintilor, cat si a elevilor din scoala care nu fac parte din proiect.
Concluziile despre impact vor fi rezultatele conversatiilor, chestionarelor, schimburilor de idei si experiente intre elevi.
Impactul asupra elevilor implicati:

• Imbunatatirea cunostintelor istorice, geografice, culturale folosind metoda excursiei
• Dezvoltarea compententelor sociale si a abilitatilor de comunicare
• O mai buna motivatie pentru invatare
• Elevii vor avea o imagine de ansamblu asupra nordului Moldovei si zonei Hunedoara
• Cresterea interesului pentru participarea la ore
• Imbunatatirea deprinderilor de TIC prin folosirea computerului si a internetului
• Imbunatatirea relatiilor intre elevi, cat si intre elevi si profesori
• Acordarea de sanse copiilor din familii dezavantajate si dezorganizate de a participa la proiect
• Acordarea de sanse copiilor din familii de origine rroma de a participa la proiect
• Schimbari pozitive de atitudine fata de actul invatarii
Impactul asupra profesorilor implicati:
• O mai buna relationare cu elevii
• Planificarea activitatilor, analiza muncii si a rezultatelor este mai riguroasa
• Imbunatatirea deprinderilor TIC prin folosirea computerului si a internetului
• O mai buna cooperare intre profesori
• Schimbarea atmosferei de lucru in scoala
• Implementarea de noi strategii de a obtine rezultate scolare mai bune
• Schimbari pozitive de atitudine in activitatea didactica
Impactul asupra parintilor elevilor participanti la proiect si a comunitatii locale
• Participarea unui numar mai mare de reprezentanti ai comunitatii locale in ceea ce priveste proiectul si viata scolii
• O mai mare implicare a institutiilor locale in viata scolii, cunoasterea problemelor scolii in vederea rezolvarii acestora
• Schimbarea imaginii scolii in comunitatea locala
• Consolidarea relatiilor de comunicare scoala – parinti
• Parintii vor avea o mai buna intelegere a activitatii desfasurate in scoala si o vor sprijini mai mult